Postat av: <3 2010-06-16 16:13:46
Är det normalt att få pms-liknande symptom vid äl? Jag har märkt att jag blir jättedeppig och gråter på äl-dagen (elastiska flytningar)...får även ett mycket dåligt humör och bråkar och gapar med sambon. Ska det vara så här? Kan det vara så att jag är känslig för hormonförändringarna under menscykeln? Någon som vet något om detta eller har varit med om samma sak eller har likadant?
Postat av: Katharina 2010-06-27 13:28:54
Hej Jag tror att det absolut är vanligt. Har själv haft PMS-ryck både vid mensen och vid ägglossningen under jätte många år. Nu äter jag sedan ett tag Nutri5 och slipper allt vad PMS heter! Så underbart :)
Postat av: <3 2010-06-28 14:40:03
Har kollat lite vad nutri5 är för något, det är en hälsokost produkt för kvinnor i klimakteriet...där är jag inte riktigt ännu ;) Sedan är ju priset skyhögt! Ca 1000 kr/mån! Så, tror inte att det är något som jag kan prova tyvärr, men bra att det fungerar för dig :)
Postat av: Ull 2010-06-29 10:00:05
Hej! Jag har också pms-liknande symptom vid ägglossningen. Jag har undrat varför det sägs att kvinnor har högre sexlust vid ägglossningen. För mig är det i alla fall inte så, eftersom jag har ont då. Men jag antar att det är olika för alla..
Postat av: <3 2010-07-02 12:28:16
Jag har heller inte mycket till sexlust vid äl, i och med att jag antingen är deppig eller arg :( Brukar ha mer lust innan mens däremot ;)